Friday, April 8, 2011

dakapan mesra diangin lalu.....

mood:baru mencari-cari mood..


dah lama rasanya tak menyemak kat entry ni..niat dihati nak delete entry ni..rasa macam entry ni dah takde maknanya...rasanya macam menyesal pulak adakan entry ni..tapi bila dibelek2..entry ni jugak la tempat nak meluah..nak marah..nak nangis..nak majok..nak hepy2..nak share2..entry ni je yg sudi..hahahaha.>.<


emmm..tiba-tiba rindu masa dulu2..rindu hidup di uum..even sekarang rasa macam nak marah sangat2 kat uum..tapi rindu tetap ada..tak mungkin kerana sayang..cewahhh..rindu life kat sana..rindu masalah yang ada kat sana..rindu orang2 yang pernah ada sama2 susah n senang kat sana..pendek kata rindu hari2 yang dilalui kat UUM..rindu tradewinds..rindu muamalat..rindunya proton..paling rindu..Fakulti (CAS)...


tapi..tu sume dulu..eh bukan nak cerita pasal uum la..tapi...hihihi..
huh!!entahlah...lately..rasa macam hidup ni sunyi sangat..dah la sunyi masalah pulak datang dan pergi...bila rasa macam ni ada..masa ni la hati nak sangat ada orang yang tolong lenyapkan sume2 ni...tolongla..rasa macam nak merayu..nak bagitahu..nak cerita sume2..emmmm..tu sume dalam mimpi..yang nyata hanya Tuhan bersama tiap masa dan ketika..


entahla..emosi mengawal segalanya..dalam aku mencari sebuah pelayaran hidup..aku nak sangat ada bibir yang mula bersuara melaungkan kata semangat..ada mata yang sering tidak jemu merenung jauh setiap impian yang sama2 ingin dibina...ada tangan yang sudi dan tidak pernah jemu memapah aku untuk bangun demi sebuah matlamat..ada bahu yang sudi dipinjam agar aku dapat menumpang meringankan beban yang terpahat..paling tidak ada lagi sepasang telinga tanpa rasa bosan setiap masa dan ketika setia mendengar setiap bait2 kata-kata yang akan aku lontarkan..tapi..itu hanya dalam anganku..


namun aku bersyukur..masih ada insan yang tak pernah jemu melaung,merenung,memapah,menumpang dan mendengar setiap musibah yang menimpa aku..MAK dan AYAH..insan yang mulia..yang tak pernah tiada pada waktu dan ketika aku sangat memerlukan..terima kasih mak..terima kasih ayah..

**kini aku jatuh terhempas didada bumi,tiada siapa peduli,.aku terjerit sendiri..dan bila aku bangkit berdiri..aku pergi tanpa berpaling lagi..** 

~nanti kitakan tahu bertapa bijaknya hidup..sepahit apa pun kini..pelajaran yang bererti~

#semoga kepergianku..tak akan merubah apa pun#

No comments:

Post a Comment