Sunday, January 23, 2011

cikgu athikah....

24/1/2011 @ 2:58
meja utama

~baru balik daripada berbakti untuk bangsa..even title aku hanya "guru sandaran"..namun sedikit sebanyak banyak memberi aku peluang dan pengalaman dalam mengenal erti hidup sebagai guru..memang itu cita2ku dulu.. sekarang aku hanya mampu mencapainya dengan hanya sebagai "guru sandaran"..

~perhimpunan pagi..
hari ini baru aku diperkenalkan kepada anak2 didikku dan juga staf2 guru yang lain..bangunnya aku untuk perkenalkan diri..saat itu tersa diawang2ngan,seolah2 aku lah "guru" yang sebenar..

~tahun 5K
Assalammualaikum cikgu...
huh..layak ke???terasa macam nak jatuh terduduk atas kerusi..walaupun telah 2 kali aku memegang status "guru sandaran"..namun debaran kali ini sangat dahsyat..saat perkenalkan diri.."nama saya noor athikah bt abu kassim..saya cikgu baru disini..dan saya akan pegang kelas kamu sementara cikgu Rosini cuti".."cikgu nak panggil cikgu apa???".."panggil saja saya kak atie.."hoho..semua gelak.."boleh ke cikgu?".."haha..panggil jela cikgu athikah"..{malu2}..

~hari ni keadaan clas 3K dalam keadaan tak terkawal..maklum baru hari ni aku masuk clas tu..Tuhan je yang tau masa tu..bisingnya..aku rasa macam nak baling sorang2 dari atas ke bawah..nasib baik badan besar2 dari aku..masa sesi soal jawan taknak pulak bercakap..time aku bercakap tu la dorang nak bercakap..sudahnya aku yang diam dorang yang "meraban tebeng"..word baru dari cikgu aliff..rakan seangkatan..dia pun cikgu sandaran,,baru balik dari Australia..Engineering tu..best tengok dia,,tak pening nak pikir psl Bahasa Inggeris sebab die mmg terer gile BI..pasni ni die lak nak blah sbb dapat keje under petronas..bye aliff..even baru kenal tapi die sempoii gile..ngeeee

~settle bab aliff..hari sesi pembelajaran buadak kelas 3k ditangguhkan sebab aku saja nak wat sesi perkenalan..settle berkenal dengan dorg..aku bukak soalan pada dorang nak tanya apa dekat aku..excited gile masa tu ingatkan dorang nak tanya soalan aku dulu belajar kat mana..best tak belajar..sebab aku ingat lagi masa zaman aku dulu..soalan 1st yang aku pernah tanya cikgu baru.."cikgu dulu belajar kat mana?"..tapi lain betol zaman sekarang..aku rasa cat merah dah tersimbah kat muka aku time tu.."cikgu nape cikgu cantik???"..weeeekkkkkkkkkkkkkk..betoi aku tak tipu..bukan nak bangga..tapi sekurang2nya ada gak orang nak kata aku cantik..ngeeee...eh budak2 tak pandai menipu..ngehngeh..ah juz ignored it..aku tak harap pun sume tu..juz berkongsi..hehe

~cuma apa yaang aku dapat hari ini..mengenang balik zaman2 aku sekolah rendah dulu..alang best nya masa zaman sekolah..tak payah nak pikir pape..juz ikut aturan mak ayah..tak payah nak pikir tentang cinta..ngeee..tentang kerja..freelife betol time tu..

~dah la sampai sini..takde idea nak tulis panjang2..see u in court!!!!hahaha.. 




No comments:

Post a Comment